کاربردهای باریت

باریت معدنی بیشترین استفاده را به عنوان عامل توزین در لجن های حفاری دارد. این همان چیزی است که ۹۹٪ باریت در ایالات متحده برای آن استفاده می شود. این ماده معدنی همچنین به عنوان رنگدانه در رنگها و به عنوان پرکننده وزن برای کاغذ ، پارچه و لاستیک استفاده می شود. کاغذی که برای ساخت برخی از کارت های بازی استفاده می شود بین الیاف کاغذی خود حاوی این ترکیب است. این ماده تراکم بسیار بالایی به کاغذ می دهد که به شما اجازه می دهد کارت ها به راحتی به بازیکنان اطراف یک میز منتقل کنید . از این ماده  به عنوان پرکننده وزن در لاستیک  و برای ساخت چادرهای ضد باد برای کامیون استفاده می شود.

این ترکیب سنگ معدن اولیه باریم است که برای ساخت طیف گسترده ای از ترکیبات باریم استفاده می شود. برخی از این موارد برای محافظت در برابر اشعه ایکس استفاده می شود. باریت توانایی جلوگیری از انتشار اشعه ایکس و اشعه گاما را دارد و از آن برای ساخت بتن با چگالی بالا برای جلوگیری از انتشار اشعه ایکس در بیمارستان ها ، نیروگاه ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود.

از ترکیبات باریت در آزمایش های پزشکی تشخیصی نیز استفاده می شود. اگر بیمار یک فنجان مایع کوچک که حاوی پودر باریم با قوام میلک شیک  بنوشد ، این مایع مری بیمار را می پوشاند. با اشعه ایکس بلافاصله پس از “بلع باریم” از بافت نرم مری (که معمولاً در برابر اشعه ایکس شفاف است) تصویر گرفته می شود زیرا باریم در برابر اشعه ایکس مات است و راه عبور آنها را مسدود می کند. از “انما باریم” می توان به روشی مشابه برای تصویربرداری از روده بزرگ استفاده کرد.